Ученики 10Д класса Darja Abranina, Ksenia Gorohhova, Artemi Kolesnik, Jekaterina Komaldinova ja Viktoria Maltseva получили максимальное количество баллов в своей возрастной группе в викторине проекта ЮНЕСКО по Балтийскому морю, Nikita Umda занял второе место в викторине.
Приз – это возможность участвовать в летних рабочих днях с эстонскими учёными.
Учащихся курировала преподаватель Эвелин Вейнер.
Поздравляем! Спасибо за отличную работу и достойное представление нашей школы!
Ülevaade võrgustikust
UNESCO ühendkoolide võrgustik sai alguse 1953.aastal, et toetada rahvusvahelist üksteisemõistmist, rahu, kultuuridevahelist dialoogi, kestlikku arengut ja kvaliteetseid hariduspraktikaid. Hetkel on võrgustikus juba u 11 500 õppeasutust üle terve maailma. Ühendkoolid annavad oma tegevuste kaudu panuse parema ja jätkusuutlikuma maailma loomisele, viivad ellu uuenduslikke pilootprojekte ning mõistavad hariduses nelja õppimise eesmärgi olulisust: õppida teadma, tegema, olema ja üheskoos elama.
UNESCO ühendkoolide võrgustiku pilootprojekt Läänemere Projekt (Baltic Sea Project – BSP) on keskkonnaküsimustega tegelev Läänemere maade koolidele suunatud programm, milles osaleb kokku u 200 kooli 9 riigist. Eesti liitus projektiga 1992. aastal. Läänemere Projekti eesmärgiks on suurendada õpilaste teadlikkust Läänemere keskkonnaprobleemidest ning inimese ja looduse vahelisest vastastikusest sõltuvusest, arendada õpilaste võimet märgata keskkonnamuutusi ning suunata õpilasi säästlikumalt käituma.
Eestis tegutseb UNESCO ühendkoolide võrgustik käsikäes Läänemere Projekti programmidega. Võrgustiku tegevused lähtuvad ÜRO kestliku arengu eesmärkide ja kliimamuutuste temaatikast ning hõlmavad keskkonnahariduse, maailmahariduse, kestlikku arengut toetava hariduse, maailmakodanikuhariduse ja inimõiguste hariduse valdkondi. Võrgustikuga liitunud koolidel on vaba valik, kas nad keskenduvad keskkonnahariduse või maailmahariduse temaatikale, või püüavad neid lõimida.
2021. aasta seisuga on võrgustikuga liitunud haridusasutusi Eestis peaaegu 60. Eelkõige rõhutatakse võrgustikus hariduse kvaliteedi tõstmisele, mitte võrgustiku liikmete arvu kasvule.
Koolide tegevuste põhieesmärk on keskkonda ja ühiskonda puudutavate teemade omavaheline sidumine ning eri murekohtade mõtestamine kohalikus, piirkondlikus ja üleilmses kontekstis. Tähelepanu pööratakse õpilaste aktiivsele tegutsemisele, vastutuse võtmisele ning mõistmisele, et inimeseks olemises on midagi ühtset ja siduvat, et maailma eri paigad ning inimesed on tänapäeva globaliseeruvas maailmas pidevas vastastikmõjus.
(Tekst UNESCO ühendkoolide võrgustiku Läänemere projekti kodulehelt ttps://www.tartuloodusmaja.ee/unesco-uhendkoolide-laanemere-projekt/)